Verbinding met netwerk valt weg

Ik heb geen last van een uitvallende verbinding met Homey.
Ik kom van HomeWizard en hiervoor werd aangeraden om deze op een eigen (oude) router te zetten. Dat heb ik nu ook weer voor de Homey gedaan. Verder zitten daar een paar webcams op, meer niet.

Wellicht dat dat te proberen is: Homey alleen op een andere router zetten en kijken of dat e.e.a. verbetert.

In de ‘Behind the magic’ van deze maand zeggen ze dit:

During our tests we found some instability in the cloud, which we’re currently working to resolve.

Dat zal er wel iets mee te maken hebben veronderstel ik.

Ja ja ik had nu ook problemen. Er blijkt een firmware probleem te zijn voor de Netgear Nighthawk AC1900 ook wel aangeduid als de R7000
Firmware versie 1.0.9.6x geeft een onstabiel wifi netwerk.

Nadat ik mijn router had geupdate ontstonden er problemen met oa Homey en ook het niet herstellen van de verbinding. Een reboot is dan noodzakelijk.

Op internet word geadviseerd terug gegaan naar 1.0.9.42 klik

Tot nu toe weer prima

Geen idee of jullie er wat aan hebben of dat jullie toevallig dezelfde router hebben maar ik vond het wel even de moeite om het te melden

Andrew,
Geheel met je eens. Het welles nietes spel helpt in ieder geval niet. Ik heb een tijd lang last gehad van het offline gaan van Homey. Daarna een tijdlang niet maar sinds de upgrade naar 4.0 weer regelmatig offline. Ik vertrouw de WiFi verbinding tussen Homey en mijn router niet. Vanaf volgende week ga ik over een andere provider(dus ook router) misschien lost dit iets op.

Ik heb een netwerk bewaker en die meldt het volgende.
“Homey in range”
Dit betekent : the device that reports it is “in range” is a device that is typically supposed to be connected. The fact that it is in range means that it has dropped from the network and is trying to re-join.

Ik heb het al geprobeerd met verschillende routers, maar het probleem bleef bestaan. Wat ik nu de hele tijd al doe is midden in de nacht mijn wifi signaal even uitzetten en daarna weer aan. Sinds dien is het probleem niet meer storend aanwezig. Je hoeft niet je router te rebooten maar alleen even de wifi zender uit en aan te zetten. Je router moet dit wel ondersteunen.