Vollopen geheugen

Maar wat gaat er mis dan? Ik zie gewoon een grafiek zoals volgens mij vrijwel iedereen zie ziet.
De mijne ziet er niet anders uit hoor en ik heb geen enkel probleem.

image
Is dit normaal?

Het geen ik bij mij zie, is dat na een reboot de grafiek op z’n laagst is en dat deze daarna in 2 of 3 dagen op loopt, bij mij gaan dan de reacties op allerlei (acara) sensoren steeds trager worden, dan geef ik maar weer een reset en alles werkt weer lekker snel.

image

Idem hier
Heel irritant.

Vreemde reactie

Waarom? Hij zegt “ziet er niet best uit” zonder verdere context. Aangezien mijn grafiek er hetzelfde uitziet en ik geen probleem heb is mijn vraag wat er in zijn ogen dan mis mee is toch niet zo vreemd?
Ik denk dat de meeste grafieken er zo uitzien en als ik het ergens goed heb gelezen is dat normaal gedrag. Homey pakt wat hij nodig heeft, maar zou dat vrij moeten geven als apps meer geheugen nodig hebben. En dat het gebruik laag is na een reboot en daarna oploopt is ook niet zo heel vreemd…

Even voor de duidelijkheid: je ziet hier alleen maar het systeemgebruik. Dat is volgens mij zonder het geheugen dat de apps zelf in gebruik hebben… Dan is 160mb in mijn ogen niet heel erg veel.

Hoeveel dagen heb jij tot nu toe zonder reboot kunnen doen? Bij jou loopt hij ook op. Op 7 mei is jou homey gereboot. Was dit bewust of kreeg je een rode ring?

Klopt, omdat het wel duidelijk is wat het probleem is dacht ik zo. Het geheugen loopt langzaam vol. Die stijgende lijn kan niet eeuwig doorgaan.
Werk geheugen is voor tijdelijke opslag en niet voor permanent. Er moet dus ook wel eens wat geheugen vrij komen.
Dit wat niet gebeurt bij het geheugen van het systeem gebruik en dus het totale geheugen vol loopt.
Een geheugen grafiek hoort er simpelweg niet zo uit te zien, deze moet op en neer gaan en niet stijgend.

Omdat dit geheugen als enigste oploopt. Die van mijn apps blijven stabiel

Ja dat is waar. Maar hij loopt op, hij is bij mij nu al bijna 200 mb en als hij nog iets oploopt dan word mijn homey traag en is een reboot noodzakelijk voor goed functioneren.
Waarom dit is? Dat is nu de grote vraag :roll_eyes:

Oei bij jou gaat het een stuk sneller dan bij mij. Ik doe inmiddels wel een aantal dagen voordat hij zo hoog oploopt.
Ik zit nu op dag 9 (wat overigens wel een record is tot nu toe)

Ah, helder. Nee, dat gebeurt bij mij niet op dit moment. Is wel de reden waarom ik nog niet naar 2.1.2 ben omdat daarna wat meldingen over dit fenomeen waren. De boot van 7 mei was omdat ik per ongeluk de stroom eraf trok…

Voor de rest heb ik maar 1 keer een reboot hoeven doen (ergens in april) maar wat daar de reden van was kan ik niet meer achterhalen. Van voor die tijd is de grafiek helaas een 0-lijn… Overigens heb ik deze pas sinds half maart, maar de vorige heb ik eigenlijk nooit hoeven rebooten. Deels omdat ie dat zelf soms deed vanwege het wegvallen van de internet verbinding.

Voorheen, voor de upgrade naar v2 had ik dit ook niet zo erg, eens per 1 of 2 maand was dan een reset nodig maar dan kwam er vaak wel weer een nieuwere versie uit en was er automatisch ook gereset.

1 Like

Nee hoor, die meldingen waren er al veel eerder. Eigenlijk gelijk vanaf de overstap naar versie 2.x
2.1.2 heeft juist meer stabiliteit gebracht bij mij. Ik zit nu op dag 10 :muscle:
Maar het is echt per gebruiker verschillend. De één heeft geen last de ander een beetje en sommige die moeten om de twee dagen resetten.
Het is echt een raadsel

Ik heb een pro en het systeemgeheugen loopt vol tot 350MB binnen een week. De Homey begint dan langzaam te reageren en wordt onvoorspelbaar.

Ik heb nu een flow gemaakt die 2x per week mijn Homey herstart. Helaas het zou niet zo moeten, maar nu is mijn homey wel altijd snel.

12 dagen vol gehouden. En ineens een piek.
Homey verschikelijk traag en soms niet eens bereikbaar. :disappointed:

Totaal 486,2 MB

Ik ben nog even gaan kijken naar mijn Insights data waar mij het volgende opvalt,
bij een aantal apps piekt het cpu gebruik op moment dat het systeem geheugen ook piekt.

De apps waarbij dit gebeurt staan in de volgende screenshot
Ik heb dit inmiddels ook doorgespeeld naar Athom

Ik zie dit dus, ik zie een piek in de belasting en het geheugen daalt, ik snap er niks van.

Lol. Nu loopt de mijne ineens gestaag op. Werkt verder nog prima overigens…

Ik heb keurig een mailtje terug gehad. Ze zijn er mee bezig

Bedankt voor je bericht en de extra informatie! Wij zijn inderdaad op de hoogte van het probleem en proberen het zo spoedig mogelijk op te lossen. Het is een continue proces dat veel tijd in beslag neemt en elke update zal verbeteringen met zich mee brengen.

Ik zal de extra informatie die je hebt gestuurd doorsturen naar onze developer.

Had ik dus niet moeten zeggen… :frowning: Zag zojuist een notificatie in de lijst dat hij vannacht is opgestart, hetgeen alleen maar kan betekeken dat hij spontaan is ge-reboot… Crap…

Zigbee ligt helemaal plat, niets reageert, geen overzicht op developer page en een foutmelding in de Homey app als ik er op click. :grimacing: :angry:

Dan gelijk maar naar 2.1.2, hebben we dat ook gehad.

-update-
Phew… Na de update werkt Zigbee gelukkig weer… :sweat:

Ik begin er nu ook last van te krijgen.
Ik merk het zodra Homey een zin probeert te zeggen waar tussen de woorden stiltes vallen van 5 sec of meer. Geheugenverbruik van Homey is dan ca 200mb.
Alleen een reboot verhelpt dit weer een paar dagen.

Na die paar dagen weer een reboot… Ik zou er een Flow voor aanmaken.

Sinds de installatie van. 2.2.0 stable ziet het er ineens een stuk beter uit. Draai nu al 7 dagen zonder problemen