Waarden van Philips Hue Motion Sensors, zijn die te verwerken in flows of hoe op te vragen?

Ik gebruik Philips Hue Sensors die zijn gekoppeld aan homey. Er wordt ook een temperatuurwaarde weergegeven bij die sensors. Is er op de ene of andere manier een mogelijkheid om die waarden op te vragen? In een flow? Uiteindelijk via Alexa of Google Assistant.

welke sensors? namen? rugnummers?

Sorry heb het aangepast, ik begon met Fibaro, maar werd wakker door je reactie:-) Het gaat om Philips hue motion sensors.

https://www.gamma.nl/assortiment/philips-hue-motion-sensor/p/B562994?gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAjwg-DpBRBbEiwAEV1_-BqagsLIcgJDum4A875h3uVqm2_knr18qVr-a1WfeWDhyZqQhArroBoCuF8QAvD_BwE

Tuurlijk kan je die gebruiken. Dit zijn de te gebruiken waardes

1 Like

Top, daar kan ik wat mee.

Ik gebruik de lux waardes van de hue in mijn gang. Je kan natuurlijk een flow maken die rechtstreeks de lux waarde gebruikt(logic) maar hij meet de luxwaarde ook als de lampen aan gaan. Om die reden een extra flow gemaakt die de luxwaarde in een variabele zet, alleen als de lichten in de gang uit staan. Werkt perfect.

1 Like

Ja heel mooi dat het zo te gebruiken is via homey. Ik ga er mee aan de slag, dank!

Is er ook een kaartje met een minimale wijziging? Ik kan wel een temperatuur instellen dat ik boven of onder een bepaalde waarde geen melding wil krijgen. Maar zou graag een variatie van 1 graad willen hanteren: temperatuur wijziging van minimaal 1 graad dan een melding

Moet te doen zijn met logic en variabelen. Iets van als temp hoger dan de variabele + 1 dan variabele.

Niet getest, maar wellicht kan je hier iets mee, met wellicht wat aanpassingen

de temperatuur zal geen hele grade veranderen met een uur tijd binnen, dus afhankelijk over wat van periode spreken met 1 grade verschil? je zult altijd een timer mee moeten laten lopen, timer voorbij met 1 grade verschil is moet de flow niet worden uitgevoerd.

Hoe moet ik dat “Gang Lux” zien is dat een gecreëerd veld? Of hoe noem je zoiets

Dat is een variabele waarin de waarde van een sensor wordt opgeslagen zie Meer -> Logica om zelf variabelen aan te maken.

Ok, ik zie bij het aanmaken van een variabele: Name Type en Value (homey staat op engels) Het type zal Number zijn, vraag me alleen af wat ik dan bij Value moet invullen in bovenstaand voorbeeld.

Hoe krijg je die {{ er omheen:-) ik heb een variabele aangemaakt, die kan ik dan selecteren, maar vervolgens hou ik alleen die variabele over en alles wat er om heen staat valt weg.

Bij value vul je eerst 0 in. Deze wordt door de flow latwr gevuld. De haakjes staan in het toetsenbord {{ }}.

Heb je eventueel een screenshot, waar je tegen aan loopt?

Hier wat help screenshots

Bij het aanmaken van een variabele is het volgens mij vereist om een waarde op te geven. Zelf geef ik voor een numerieke variabele altijd 0 op. Maakt verder niet zoveel uit omdat uiteindelijk de waarde gezet zal gaan worden door een flow.

Hoeveel variabelen heb ik nodig in je voorbeeld? Ik dacht alleen dat ik hoef aan te maken “Gang Lux” en in je uitleg met de screenshots zie ik een kaartje met is waar. Ik dacht dat er onder te kunnen intikken Gang Lux + 1 }} IS WAAR. Maar dat werkt niet zo blijkbaar, zodra ik Gang Lux als variabele kies, en de tekst er om heen tik, en ik sla op, hou ik alleen de variabele over:-)

Bij Logic kies je voor het logica kaartje “een vergelijking is waar”. Hierin zijn twee invulvelden. Het bovenste veld vul je met de tag “Helderheid” van je hue sensor. In het engels vermoedelijk Lux. In het onderste veld gebruik je de aangemaakte variabele Gang Lux. Eerst zet je de twee accolades neer, dan druk je op het tag veld, kiest de variabele Gang Lux dan de formule “+1” en sluit af met de accolades.

Er is dus maar 1 variabele.

Dank wederom, ga er later vandaag mee verder. Een homey handleiding zou welkom zijn:-) Er ligt een markt open voor de schrijver volgens mij:-)

Kon niet met de cursor achter de variabele komen om de formule enz er achter te zetten. Gebruik flow.homey.app op IPad . Neem aan dat het wel moet kunnen maar zie niet hoe. Flow verder afgemaakt via homey app op IPhone. Daar geen problemen.

1 Like