Een goede start, maar hoe te beginnen met Homey

Yep, maar andere vrouw!!
Ik bedoel smart plugs, slimme stekker

:smile: mooi scheelt een hoop ellende, kan ik dat ding ook kopen zonder ellende te krijgen geweldig.

Plugs op z-wave die het signaal doorvertalen?

En dan kan je beneden via Siri of Google home wel het eea bedienen ?

Elk door netspanning gevoed z-wave apperaat geeft het signaal door zodat je afstanden kunt overbruggen die anders te ver zouden zijn. Dit zijn dus plugs maar bijv ook dimmers, sirenes etc etc als het maar met een stekker is. Batterij apparaten ontvangen en geven antwoord maar sturen geen signalen door om batterij te besparen. Site en Google home benaderen Homey via je wifi netwerk dus als je homey maar de wifi ontvangt werkt dat.

2 Likes

Niet onbelangrijk idd, wellicht op de tweede verdieping plaatsen. Homey kraamt dan geen onzin uit ? Doet hij alleen als je hem daar specifiek op aanspreekt “he homey” of kan je het volume ook regelen?

Veel vragen sorry jullie hulp waardeer ik enorm.

Np nuttige aanvullingen zijn altijd welkom.

Brabbelt alleen terug als hij opdracht krijgt om iets te brabbelen, bijvoorbeeld een app die een bericht geeft (ze de kliko buiten) of een flow die je hebt gemaakt. Doe je dat niet dan zegt hij niets. Homeys’s microfoon is tegenwoordig uitgeschakeld maar via het menu alsnog in te schakelen. Dit omdat de microfoon dermate slecht is dat het niet echt goed werkte, vandaar de populaire koppeling met Google home mini’s, zodat je een top microfoon aan Homeys’ flows kunt koppelen.

Het volume is te regelen en led ring is overigens ook uit te schakelen.

1 Like

Dat maakt het alweer een stuk idealer hem
In de kamer te plaatsen.

Je werkt dus via Google Siri werkt ook al?

Zou dus ook de meterkast kunnen zijn of sla ik nu door?

Ja ik gebruik Google home, werkt prima, ik heb geen apple producten maar zover ik weet werkt het ook prima met siri/home kit, iemand anders kan dit vast bevestigen.

Meterkast kan ook, alleen met al die electra er om heen heb je, zoals met alles, meer kans op storingen/bereik problemen. Als er genoeg net gevoede “nodes” (plug dimmer, sirene) in de buurt zijn kan het nog best prima werken. Elk huis heeft wel een sweetspot waar het bereik en reactie snelheid het beste is. Afhangkelijk van soort huis soort apparaten vloer dikte etc etc etc.

We hebben het over de harmony hub (to be sure)

Ben er nog niet over uit of de harmony hub toevoegt wat ik zoek. Tv aanzetten kan via chromecast en tv bedienen moet toch sowieso via AB de rest kan via Homey waarom zou ik toch een extra harmony hub moeten aanschaffen.

Of van Homey

Ik had het over homey. De eventuele harmony hub zou ik ergens in de woonkamer plaatsten ivm de mogelijkheid tot het plaatsten vam de ir blasters. Of het in jouw specifieke situatie zin heeft is lastig. Ik heb hem omdat ik 1 fysieke afstandbediening wilde en die van ziggo niet alles kon bedienen.

1 Like

De nieuwe mediabox van ziggo heeft alles voor mij, Netflix app starten en gewoon tv kijken. Daarnaast kan ik Sonos hiermee ook bedienen als de tv aanstaat.

Bedankt.

Bij mij de Homey naar zolder omdat hij stoorde op mijn Sonos apparatuur

1 Like

Deze Info is zo erg, geen enkel excuus meer om het niet te kopen …

1 Like

Bij mij in de kast, omdat de vrouw het een lelijk ding vindt😄

1 Like

Nieuwe homeys hebben helemaal geen microfoon meer toch? Die is gewoon fysiek (hardware) niet meer aanwezig?

Houd er wel rekening mee, dat als je je HUE lampen via de hub laat lopen, ze geen mesh vormen om andere Zigbee devices te versterken (xiaomi sensoren, etc). Dan is je philips HUE netwerk namelijk een aparte mesh

1 Like

Daarom zijn de Innr smart plugs zo leuk. Je kunt ze toevoegen aan de Hue Zigbee mesh OF aan de Zibee mesh.