Owntracks na update 2.0

Je hebt in de owntracks app op je telefoon “vrienden” staan die je als test een keer hebt aangemaakt?

Dan kan het zijn dat je last hebt van “hangende” berichten. Als je de MQTT Broker op Homey gebruikt. kun je deze opnieuw starten en dan moeten ze verdwijnen.

Als je een andere broker gebruikt, en deze heeft standaard persistance aan staan, zul je wat meer moeten doen.


Ik zie nu in telefoon app en homey app een error staan. Telefoon van me vriendin doet het volgens mij. Alleen krijg ik nog steeds geen namen of geoforces te zien als ik een flow wil maken. Wat doe ik nog verkeerd :roll_eyes:

Nog een, van homey

En scanno. Mooi dat de https weer werkt. Maar de mqtt moet toch ook eens werken :stuck_out_tongue_winking_eye:. Snap alleen niet wat je in htpps moet veranderen.

Heb je wel users aangemaakt in de broker? Eentje voor Homey Owntracks Client om met de Broker te praten en dan een per user (2 dus als je met je zn tweeën bent) die je op je telefoon instelt. Ik ben geen Android man maar zie in het screenshot niet hoe je telefoon connect met de Owntracks Client (ie; waar stel je je user in)

Homey heeft een eigen user, en de 2 telefoons ook.

Onder instellingen, connectie en identificatie stel je het in.

Kun je op de broker zien of daar iets binnen komt?

In de error lijkt hij aan te geven dat er op de broker geen user data beschikbaar is. Ik verwacht een melding waarin hij connect naar owntracks/Chico/Chico

Uhhhh, en nu ben ik je kwijt geloof ik. Waar zou ik die info moeten kunnen nemen vinden? Ik zit nu te kijken op de cloud mqtt site. Zie in log steeds dat ik connectie maak. Op nieuw conectie. En oude verbinding word verbroken.
Bij connecties zie ik 4 connecties staan met ip nr er achter ofzo.

Maar volgens mij doet die andere tel het wel. Maar ook die zie ik niet terug in de flow kaarten van owntracks

Zie je in de Owntracks Client logs coördinaten van die werkende tel? Met user en fence info?

Ik heb enke ervaring met de broker op Homey zelf en daar kun je connectie logs inzien. Dan kun je wat duidelijker zien waar het stuk loopt. Connectie lijkt goed te zijn naar de broker maar het user gedeelte ziet er vreemd uit.

Ik zou ff niet weten waar ik dat moet vinden.
Ik heb net op de mqttcoud me zelf als user verwijderd, en op nieuw toegevoegd. En alles opnieuw ingevoerd. Volgens mij geeft mijn telefoon geen error meer.
Ik heb onder gebruiker gegevens in de Homey app me zelf ook toegevoegd. Nu zie ik wel namen in de kaartjes owntracks bij het maken van een flow.
Ik hoop dat het werkt, anders weet ik het ook echt niet meer. Ben het spoor totaal bijster.
Wil je hartelijk bedanken voor je tijd en moeite.
Weet je Mischien ook hoe je in de owntracks app van je telefoon je vrienden kan zien? Ik zie me zelf als vriend. Maar zie haar niet staan. Wat me ook opvalt. Als ik aan homey vraag wat me locatie is. Weet hij het ook niet.

Toevoegen van users in de Owntracks Client zou niet nodig moeten zijn. Haalt hij normaliter zelf op dus ik ben bang dat het nog niet helemaal werkt.

Zie je in de logs dat je coördinaten worden verstuurd en ontvangen?

Vrienden komen als het goed is automatisch als alles werkt voor de users.

Heb je al eens geprobeerd om een location event te sturen vanuit de owntracks app op je telefoon? Kijk ook eens op de status pagina of er een error staat.

Waar kan ik precies de logs vinden die jij bedoeld?

Kan je mij vertellen hoe je een lokatie event verstuurd? Ik wil zeker weten dat ik het goed doe.

De log die je eerder een screenshot van mee stuurde in de Owntracks Client app in Homey.

Lokatie versturen doe je in settings>publish waypoints.

Dat zou je coördinaten ook moeten pushen naar de bovengenoemde logs.

Ja die publish wat point heb ik net gedaan. Voor dat ik het gedaan had had ik geen vrienden in de app, daar na zag ik me zelf als vriend. Op het kaartje stond er voor een blauw stipje, er na een oranje cirkel met een c er in.


Deze zijn van de broker

En dezevan owntracks app telefoon van mij.